Automobil časopis průmyslu motocyklů, automobilů, traktorů a příslušenství : Ročník 1., číslo 1., 1957
Název: | Automobil časopis průmyslu motocyklů, automobilů, traktorů a příslušenství : Ročník 1., číslo 1. |
Autor: | Hruška, Jiří |
Nakladatel: | Ministerstvo automobilového průmyslu a zemědělských stojů |
Rok vydání: | 1957 |
Počet stran: | 36 |
Stav: | Dobrý |
Vazba: | sešit |
Kategorie: | Auto moto |
Kategorie: | Časopisy |
Digitalizovaná tiráž: | NA CESTU NOVÉMU ČASOPISU ROČNIK 1. ČISLO1. LEDEN 1957 Vitáme s radosti kaidého, kdo přicházi, aby nám pomáhal pri plnèni úkolů, jea juou uklidány stranou a vladou v planech rozvoje národniho hospodářstvi a které cheeme se eti splnit, Tim radostněji vitáme účinně přispěl odborný časopls AUTOMOBIL Automob I s, ktery má všechny predpoklady, aby našeho průmyslu motorových vozidel. Vydává ministerstvo automobilového Průmysl motorových vozidel a jeho technieká úroveň je významným čini- telem v celém našem národnim hospodářstvi. Výrobky tohoto odvětvi slouži Jako výrobni prostfedky k urychlenému budování socialismu. Tuto tunkei plni zejména nákladni automobily v průmyslu i Jinych odvětvich a traktory v ze- medelstvi zemédelské výroby, v růstu jeji produktivity a pri změně výrobnich vztahů na vesnici. průmyslu a zemědélských strojú ve Statnim nakladatelstvi technické 1- Zde jsou jednim z rozhodujicich cinitelu v rozvoji mechanisace teratury, národní podnik, Praha II, Spálená ul. č. 51. Redakce Praha II, Krakovská ulice č. 8, telef. 23 07 51. vedouct redakce Dr Jiři Hruška, vy- konny redaktor Hanus Snábl, redak- torka Rožena Mayerová. Rozlifuje Poštovní novinová služba. Vycházt dvanáctkrát ročně. Cena Jednotli- včho čisla Kes 4,-. přodplatné na cely rok Kčs 18,-. Tiskne Knihtisk, Osohni automobily a motoeykly slouži osobni potřebe desetitisiců našich občand a v obchodé jsou dnes nejhledanějšim spotřebnim zbožim. Rust výroby motorových vozidel a zejména koupe a poptávka po osobnich automobilech a motocyklech je charakteristickým ukazatelem růstu životni drovne naseho lidu. Podle pland druhé peuletky vzroste výroba motorových vozidel velmi podstatně, na nriklad: traktory z 12.230 kusa v roce 1956 na 19.300 kusů v roce 1960, nákladni automobily a jejich podvozky z 15.270 kusů na 20.300 kusů, osobni automobily z 25.220 kusů na 56.800 kusů, n. p., závod 03, Praha II, Jungman- nova 15. motocykly a ostatní jednostopá vozidla ze 140.000 kusů na 452.000 kusû. Siroká hospodársko-výrobni, dopravni a osobni potřeba ukazuje, jaký význam må prumyst motorových vozidel pro nas stát, ale i pro dalsi hospodarský rozvoj naši vlasti. A-03555 Strana i vlada u védomi düležitosti tohoto průmyslu učinily již kroky k podpoře motorisace ve státe. Zvyšený přidel osobnich automobilù a moto- cyklu pro tuzemsky trh neni přechodny m zjevem, ale bude naopak v jeidel livych letech druhé pětiletky trvale stoupat. V průmyslu motorových bude provedena fada organisaenich opatřeni, která pomohou urychlit rúst výroby, vývoj zvyšeni pravomoei podniků jsou prvým krokem na této cestě. Podstatnou pomoci našemu průmyslu bude I spolupráce svazem a lidove demokratickými státy na půdě Rady vzájemné hospodárské pomoci. Koordinace výrotnich programu nmezi zememi mirového tábora dá všem zučastnèným zemim výhodu stabilisace výrobnich programů a možnost plánovitého rozvoje. Tato koordinace bude přinašet ovoce nejen na poli výroby, ale i ve vývoji a vyzkumu. Je ji navázána a bude prohloubena přimá spolupráce našich vý- akumných ustavů s výzkumnými ustavy Sovětského svazu a lidově demokra- tickych států. Naši odrornici jsou vysiláni do výzkumných ustavů, podniků, na výstavy a jiné studijni cesty témer do celého světa. Vývoj i výzkum bude ve smyslu thesi strany a vlády o techniekém rozvoji podporován, aby dal dobré základy rozvoji celého odvètvt motorových vozidel. K plněni velkych ükolů průmyslu motorových voridel musi pomáhat i nás novy odborný časopis tim, že bude ukazovat cesty k využívání všech možnosti, ktege nám dava společenské vlastnietvi výrobnich prostialistické ekonomiky. |
3 200 Kč